Direktlänk till inlägg 3 juni 2011

Ont, det gör ont! Men det....

Av Karedo - 3 juni 2011 09:59

  


Jag har alltid velat ha en one piece eller hur det stavas.. Jag hade bilden framför mig hur jag mös ner mig i soffan med den, och knatandes runt här hemma. Och självklart ska den vara i någon fulig färg =) För aldrig att jag skulle ha den ute bland folk, och speciellt inte efter igår.. Igår kom det in en vuxen tjej/kvinna, kanske typ 25-30 år, på jobbet. Och hon hade en knasigt grön one piece på sig. Ni får ursäkta, men hon såg ut som en förvuxen bebis, det var nog det fulaste jag sett.. Det skulle som sagt säkert funka och vara jätte skönt hemma, bakom stängda dörrar.. Men ute bland folk i min ålder dvs tantålder blir det ett stort NEJ! I alla fall från min sida.. Vad tycker du?


     * Men jag drömmer fortfarande om en egen one piece.. Och en dag ska jag skaffa mig en som jag kan mysa ner mig med *

   


Jag undrar vad det är med min kropp.. Är det inte det ena så är det det andra.. Jag vill inte klaga, men f*n vad ont jag har i höften och lederna.. Om man tänker sig foglossning av den värre sorten, så har jag.. Kvällarna är värst, kan knappt röra mig utan att det gör djävulskt ont överallt + att jag är stel som en pinne.. Och det blir ju inte bättre av att jobba dessa förbannade 10 timmars pass, då jag står och går större delen av passet. Men jag klagar inte, och tycker du det? Så skit i och läs eller lyssna!


Jag har ont och det är skit!

 

 

Nattningen gåt typ inte alls, Och jag orkar inte mer snart. Varför kan det inte få funka? Men vi kämpar på, med Cassi och Ida funkar det faktiskt ganska bra. Men inte med Nellie, henne hittar vi på golvet typ varje kväll.. Fattar inte hur hon tar sig dit utan att vi hör..

Nu har dem börjat lyssna på cd-sagor när de ska sova. tror Cassi uppskattar det jätte mycket. just nu har vi bara 3 korta som går runt, men snälla maria ska fixa några till =) Mamma ska bara vara duktig och komma ihåg skivorna till henne..


En annan stor sak måste jag ju skriva om! Nellie kör ju blöjfritt nu.. Hon har blivit stora tjejen nu..

- Vill du ha blöja eller trosor?

- Trosor! Jag är stooor tjej nu!

 

Men det är konstigt, när Jimmy är själv hemma med tjejorna funkar det så där. Då vill hon helt plötsligt ha blöja på sig igen. Men när jag är hemma så behöver man inte lirka och hålla på.. Då bara ska det vara blöjfritt. Kan det vara så att hon vill ha närheten av pappa, den hon får vid blöjbyte? Det är ju inte ofta pappa är hemma hela dagarna. Och att hon liksom har fått nog av mamma? =)

Men det funkar i alla fall kanon. Klart det hänt några olyckor, men inte många.  Hon både kissar och bajsar på pottan och toaletten.

Mamma får bita sig i läppen och försöka att inte tjata för mycket!

Det ska ju vara roligt att vara blöjfri, och tjat vill man ju inte höra då...



Nä nu ska det sättas fart här hemma.. Har tusen saker att göra innan det är dags för jobb..


Ha det bäst. Kram från en ledbruten Sofi

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karedo - 5 augusti 2018 10:46


Jag är en större människa i en nu lite mindre kropp.. Men jag är samma mamma, fru & människa. Som fortfarande brottas med samma känslor & tanketroll som förut.. Jag vet inte om någon förstår hur jag menar..? Men i mina ögon kommer jag alltid vara...

Av Karedo - 27 juli 2018 00:20

Jag är så galet trött på att flänga fram & tillbaka mellan hopp & förtvivlan. Kan du förstå den känslan?   Ena dagen är allt så jäkla bra & jag har en underbar känsla inombords. Jag planerar min dag men låter ändå allt komma som det kommer. Energ...

Av Karedo - 23 juli 2018 20:31


Jag kommer aldrig kunna kalla mig smal.. Jag är lixom gjuten i fel form från början.. Om det nu är smal jag vill vara? & ja helt ärligt, hur ytligt det än låter så vill jag vara smalare än jag är i dag.. Så antar jag vill kunna kalla mig smal.. Är de...

Av Karedo - 7 juni 2018 11:17

[ raderat inlägg ]

Av Karedo - 25 maj 2018 20:52

Jag är en riktig känslomänniska & jag är så sämst på det..   För inte så länge sen så mådde jag så dåligt att jag sjäv var rädd för mina tankar & känslor. Nu pratar vi inte månader utan veckor.. Det är ingen hemlighet att jag mått så här dåligt f...

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards