Direktlänk till inlägg 16 december 2015

Energi, 1hg & ännu mer träning..

Av Karedo - 16 december 2015 00:07




 

  

Idag har jag tankat energi.. Det behövde jag, så nu kör vi en vecka till.

 

Som jag skrev igår så är det på tisdagar jag tankar.. Jag får oxå hjälp med att stretcha ordentligt, om det behövs. och idag kändes det som om det behövdes.. Säger bara ryggen, inge mer.. Jisses, en pina just där och då men så skönt efteråt :) 

Det är oxå skönt att få prata om och få lite tips & trix ang träning, vikt och kost.. Det gör att jag får ny energi så jag klarar en vecka till,

 
Jag måste bli bättre på att ta en komplimang & höra det positiva folk säger till mig.. Jag hör vad dem säger men jag tar inte till mig det. Men råkar någon typ nämna något som är mindre bra så suger jag åt mig som en svamp..
 
Som tex var jag inte alls nöjd till en början i morse. Japp jag pratar om denna jäkla vikt, och min kamp mot dessa kilon. Kunde jag inte bara ha gått ner typ 1hg till? Då hade jag varit sjukt nöjd. Ett skitet hg som lyste med sin frånvaro, SKIT oxå! 
 
Nu när jag fått landa, fått pepp & fått grepp på tillvaron igen så är jag nog ganska nöjd endå.. 
 
Detta är ett så typiskt Sofisätt att reagera.. Jag såg bara det där ynka hg som jag INTE gått ner.. Istället för att vara glad för dem andra 9hg som jag faktiskt gick ner.. Det är ju faktiskt typ 1kg, och det är ju det som var målet.. Och i snitt hade jag tydligen gått ner 1.1kg i veckan och det är ju faktiskt skitbra!
 
Idag har jag oxå typ lyft alla tre tjejorna i marklyft.. och lite mer än en Cassi i bänkpress :) Jag är fasen lite bra i alla fal..
Dagens träning var så kul och samtidigt jobbig. Ni vet när man blir så där galet trött i kroppen och samtidigt är sådär jäkla nöjd. Fick några nya övningar att lägga till när jag tränar själv.. Jag har ett mission som har växt fram under tiden, och det är mina armar. Kan kasta in lite axlar oxå, why not lixom.. Ja ben, rygg och resten hänger med oxå. Men jag vill ha fina armar, så är det bara.. :)
 
Jag kan fortfarande inte riktigt greppa att jag gör det här. Jag har gjort saker jag aldrig trodde jag skulle göra, och ännu mindre faktiskt trodde att jag skulle klara av..
 
Ja jag vet, det blir mkt träning & vikt just nu.. Men det är det som ligger i mitt fokus för tillfället..
 
Hejja mig! 
 
//s
 
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karedo - 5 augusti 2018 10:46


Jag är en större människa i en nu lite mindre kropp.. Men jag är samma mamma, fru & människa. Som fortfarande brottas med samma känslor & tanketroll som förut.. Jag vet inte om någon förstår hur jag menar..? Men i mina ögon kommer jag alltid vara...

Av Karedo - 27 juli 2018 00:20

Jag är så galet trött på att flänga fram & tillbaka mellan hopp & förtvivlan. Kan du förstå den känslan?   Ena dagen är allt så jäkla bra & jag har en underbar känsla inombords. Jag planerar min dag men låter ändå allt komma som det kommer. Energ...

Av Karedo - 23 juli 2018 20:31


Jag kommer aldrig kunna kalla mig smal.. Jag är lixom gjuten i fel form från början.. Om det nu är smal jag vill vara? & ja helt ärligt, hur ytligt det än låter så vill jag vara smalare än jag är i dag.. Så antar jag vill kunna kalla mig smal.. Är de...

Av Karedo - 7 juni 2018 11:17

[ raderat inlägg ]

Av Karedo - 25 maj 2018 20:52

Jag är en riktig känslomänniska & jag är så sämst på det..   För inte så länge sen så mådde jag så dåligt att jag sjäv var rädd för mina tankar & känslor. Nu pratar vi inte månader utan veckor.. Det är ingen hemlighet att jag mått så här dåligt f...

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2015 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards