Alla inlägg under november 2012

Av Karedo - 9 november 2012 16:39

  


Kräksjukan har hittat hit =( Hatar denna sjuka!


Det började med Nellie här om dagen. Hon kräks inte längre och är i full gång, men hon är trött. Och ni som känner Nellie vet att trött är = GNÄLL.. Men jag har bara öronen halvt öppna, så det går ganska bra =) 

Igår kväll var det Cassis tur att börja kräkas, och det höll i sig hela natten.. I natt kroknade även Jimmy.. Och imorse var det Idas tur. Så nu ligger tre i soffan, en är överallt och är sååå rastlös. och så har vi mammi som bara väntar på att det ska bli hennes tur, men jag hoppas hon slipper..


Men är det vanligt att ha feber när man är magsjuk? Det är ju inte allt för ofta vi blir magsjuka, så jag kommer inte ihåg hur det var sist.. För även om tjejorna inte kräks så verkar de ha en feber som åker bergodalbana..


Idag skulle jag även ta bort stygnen... Men så blev det inte! Jag hade helt fel tid inpräntad i huvudet, var helt säker på att jag skulle vara där 13:30. Men så var det inte =( När jag väl gick upp efter denn lite kaosartatde natt så stod det så fint på min lapp att jag skulle vara där 10.30 Hade det varit en vanlig dag så hade det inte varit något problem. Här sover vi ju typ aldrig längre än till 7:00. Men just idag av alla dagar gick jag upp så sent som 10:15, och då var det ju helt lönlöst att försöka hinna..

Och att försöka få tag i vårdcentralen så där lite snabbt och smidigt är ju bara att glömma.. 11:45 ringde de upp mig, bara 15min senare än det var sagt i och för sig. Men då var alla dagens tider slut. Fast jag hade tur i oturen, han som ringde upp mig var syster Stig. Det är han som kommer ner hit till nävekvarn och har mottagningen öppen här. Så på tisdag ska jag få ta bort stygnen, och det bästa, jag behöver inte åka in till stan..



Mina sju fina stygn =)


Nu ska jag göra ingenting ett tag, och jag hoppas kvällen och natten blir lugn.. Väntar oxå på en leverans med filmer, så ikväll blir det en riktig filmtittarkväll =)


Ha det bäst. Kram Sofi





Av Karedo - 6 november 2012 12:47

  



Här hemma rensar vi för fulla muggar. .  Någon som kan hitta Ida på bilden? =)


Barn som inte har så mycket ska nu få en massa av tjejorna. Varför ska man liksom kasta sånt som fortfarande fungerar och är helt? Har kommit i kontakt med några som samlar ihop saker och kläder till ett barnhem i Lettland. Så det känns jättebra, och Cassi tycker att barnen ska få en massa saker så hon har själv rensat sitt rum på saker hon inte behöver. hon har även börjat rensa Nellies och Idas rum =) Så mamma har fått rädda några saker som hon själv eller Nellie och ida vill ha kvar =)


Nu åker även det sista i källaren ut! Ska bli så skönt att få göra färdigt rummet i källaren, så det kan användas menar jag.. Vill ha ett myyysrum nu!


Idas garderob måste rensas ut igen, helt galet att en tjeja kan växa så fort.. Så vissa kläder åker till koppartorp och resten till Lettland.


Känns så bra att jag kan hjälpa andra, då jag fått så mycket hjälp själv..

Att både ge och få liksom..


//s

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards