Direktlänk till inlägg 10 november 2011

Bakslag med stort B

Av Karedo - 10 november 2011 21:20

 


Så var vi tillbaka på ruta ett igen.. Allt var frid och fröjd innan vi skulle gå och lägga oss, vi klädde på oss pyjamasarna, vi läste lite i leksakskatalogerna och tittade på julklappar =) Vi gosade och borstade tänderna.. MEN sen så började det, ingen kunde gå upp sjölv, det var mörkt och gråtandet började..

jag bar upp Ida och la henne i sängen, letade reda på Börn och snuttar. Fixade Nellies säng, kudden och täcket låg inne hos oss.. Hämtade upp Nellie och la henne, sa att jag bara skulle plocka fram morgondagens kläder. Det var inte ok tyckte hon, jag skulle vara inne hos henne.. Så hon gråter, snörvlar och bökar.. Hon får dessutom igång Ida oxå, som helt plötsligt vill ha mamma.. Ida brukar ju somna utan problem.. Jimmy har kommit upp och vi sitter i hallen, försöker få dem att lugna ner sig.. Ida lugnar ner sig och somnar till slut.. Vi ger upp och Jimmy lägger sig i Cassis säng inne hos Nellie. Och inom kort somnar även hon..


Cassi sover hemma hos farmor och farfar i natt.. Hon skulle sova inne hos Madde =) Hon lovade oxå att hon skulle sova lääänge.. Låter toppen tycker jag, han kan behöva lite lugn och ro och få sova ut lite.. Hennes huvudvärk har kommit tillbaka.. Vi har varit hos BVC och kollat synen, och den är det absolut inget fel på.. Vi pratade lite med Anita och försökte komma på vad det kan bero på. Jag tror att det är pga allt stoj och alla ljud. Hon klagar ju ofta på att det är för "höga" ljud. Hemma är det ju alltid liv och rörelse och på dagis är det ju oxå alltid full fart osv.

Anita var oxå inne på det.. Så då är det toppen att ha farmor och farfar så nära.. Cassi går gärna dit och bara är, tittar på tv eller ritar.. Hon tar liksom en liten paus. 


Nu blir det god natt, så man orkar upp imorgon kl 05:00


Ha det bäst. Kram Sofi

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karedo - 5 augusti 2018 10:46


Jag är en större människa i en nu lite mindre kropp.. Men jag är samma mamma, fru & människa. Som fortfarande brottas med samma känslor & tanketroll som förut.. Jag vet inte om någon förstår hur jag menar..? Men i mina ögon kommer jag alltid vara...

Av Karedo - 27 juli 2018 00:20

Jag är så galet trött på att flänga fram & tillbaka mellan hopp & förtvivlan. Kan du förstå den känslan?   Ena dagen är allt så jäkla bra & jag har en underbar känsla inombords. Jag planerar min dag men låter ändå allt komma som det kommer. Energ...

Av Karedo - 23 juli 2018 20:31


Jag kommer aldrig kunna kalla mig smal.. Jag är lixom gjuten i fel form från början.. Om det nu är smal jag vill vara? & ja helt ärligt, hur ytligt det än låter så vill jag vara smalare än jag är i dag.. Så antar jag vill kunna kalla mig smal.. Är de...

Av Karedo - 7 juni 2018 11:17

[ raderat inlägg ]

Av Karedo - 25 maj 2018 20:52

Jag är en riktig känslomänniska & jag är så sämst på det..   För inte så länge sen så mådde jag så dåligt att jag sjäv var rädd för mina tankar & känslor. Nu pratar vi inte månader utan veckor.. Det är ingen hemlighet att jag mått så här dåligt f...

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards