Direktlänk till inlägg 6 januari 2017

Trots bästa känslan är jag ledsen..

Av Karedo - 6 januari 2017 21:06

Känslan jag har i kroppen nu har jag saknat, & jag älskar den.
Ni vet när man känner sig så där "nytränad" dygnet runt. Jag har inte träningsvärk men jag känner muskler jag knappt visste fanns..
Jag går till the gym för att andas, det är där jag kan sluta tänka & bara lyfta & ta i.. Känslan när man lyfter tungt eller när musklerna skriker lite efter hjälp, den känslan hittar jag ingen annanstans...

Det var länge sen jag hade så här "oont"
Höften känns bra, inga låsningar i ryggen & axeln känns så mkt bättre..
Eller jag har lite känningar i ryggen, på höger sida för omväxlingens skull. Men det är inget allvarligt, en muskel som är lite trött skulle jag tro & det är ingenting mot den smärta jag haft innan.. & så länge det inte blir värre eller känns knas så kör jag på. Det är i alla fall inget som hindrar mig i min träningen.. & dessutom att ha lite ont, det hör tydligen till när man lyfter tungt & kör styrkelyft.. Det är i alla fall något jag hört någon säga.. :)

Men nu ljuger jag faktiskt lite.. Jag kör ju inte styrkelyft på riktigt. Egentligen är det ju bara marklyft jag gör just nu :) ha ha ha

Marken går dessutom lite sisådär.. Jag har ingen ork, eller jag har men inte min kropp.. Den har gett upp lite..
Jag har varit uppe & nosat på mitt PB igen & då kändes det så bra. Så första målet jag hade på min 2017-lista bockade jag av redan i december -16 :)
Men efter det, så är det som luften & styrkan försvann.. Så nu har jag fått backa & tänka om, för att jobba mig uppåt ytterligare en gång..

Ja, jag ser det som ett jättemisslyckande, & jag är så ledsen över det. Mark är ju min grej & det ska ju bara funka!
Jag är oxå ledsen över att jag inte är där jag vill vara & jag känner mig lite värdelös..

Tanken är oxå att jag ska lägga in böjen igen.. Den har ju fått ligga på hyllan efter "olyckan" med Krut, då jag bla fick en sträckning i ena knät..
Men gud så fort man tappar typ allt.. Mina knän har ett eget liv & all den lilla teknik jag hade jobbat ihop, den försvann på vägen någonstans.. Böjen har väl oxå alltid varit det jag bråkats mest med. Jag menar ner kommer jag ju alltid men sen ska man upp med skiten oxå! Här pratar vi inga direkta vikter & har aldrig gjort heller.. & så får det väl vara.. Jag vill bara få det att funka..

& som alla nog vet vid det här laget, så HATAR jag verkligen att känna mig så jäkla ostark.. Men det är väl bara att bita ihop & börja om.. Så får vi se vart jag hamnar den här gången.

Får väl säga att mina nya ledord är nu..
Backa, Öka & se framåt!

Jag fick ihop mina 4 träningspass den här veckan i alla fall, så tummen upp på den.. :)

//s


Sådär glad som jag hoppas jag ser ut, så glad vill jag bli.. Jag vill komma tillbaka nu..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karedo - 5 augusti 2018 10:46


Jag är en större människa i en nu lite mindre kropp.. Men jag är samma mamma, fru & människa. Som fortfarande brottas med samma känslor & tanketroll som förut.. Jag vet inte om någon förstår hur jag menar..? Men i mina ögon kommer jag alltid vara...

Av Karedo - 27 juli 2018 00:20

Jag är så galet trött på att flänga fram & tillbaka mellan hopp & förtvivlan. Kan du förstå den känslan?   Ena dagen är allt så jäkla bra & jag har en underbar känsla inombords. Jag planerar min dag men låter ändå allt komma som det kommer. Energ...

Av Karedo - 23 juli 2018 20:31


Jag kommer aldrig kunna kalla mig smal.. Jag är lixom gjuten i fel form från början.. Om det nu är smal jag vill vara? & ja helt ärligt, hur ytligt det än låter så vill jag vara smalare än jag är i dag.. Så antar jag vill kunna kalla mig smal.. Är de...

Av Karedo - 7 juni 2018 11:17

[ raderat inlägg ]

Av Karedo - 25 maj 2018 20:52

Jag är en riktig känslomänniska & jag är så sämst på det..   För inte så länge sen så mådde jag så dåligt att jag sjäv var rädd för mina tankar & känslor. Nu pratar vi inte månader utan veckor.. Det är ingen hemlighet att jag mått så här dåligt f...

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards