Direktlänk till inlägg 20 mars 2016

Tankar..

Av Karedo - 20 mars 2016 21:51

När man har så där mycket att blogga om.. Så man bara, *Nej jag kanske skulle skita i det* -tänker istället..

Många tankar som far runt inom mig, just i denna stund.. Det är allt från veckans träning, till vad som är värt vad.. Eller från att jag fryser, till vad jag kan tänkas ha för storlek på tröjor nu för tiden..

Veckans träning är i stort sätt färdig planerad, knepigt att få ihop det den här veckan.. Men får väl tänka att vill jag, så fixar jag det. Men det är här "värdet" kommer in..
Lägger jag energin på rätt saker? Är det värt det? Borde jag? Får jag? Hur ska jag tänka & göra? Måste jag ens älta dessa frågor? 

Att jag fryser är ju inget nytt. Det gör jag ju mest hela tiden nu, & det är jag inte alls van vid..

Idag fick jag göra ytterligare ett nytt hål i mitt skärp, fjärde nya nu :) Det måste ju betyda att det händer någonting fast jag inte ser det direkt. Men ändå står jag & tittar på kläder i storlek "jättestora".. Jag vågar lixom inte titta på kläder, & verkligen inte testa kläder i mindre storlekar. Tänk om jag inte skulle kunna ha dem, är så rädd att fortfarande känna mig så där gigantisk igen.. Då känns det bättre att använda mina gamla kläder som är för stora..
Men frågan kvarstår, vad har jag för storlek egentligen nu?

Nu ska jag krypa ner i soffan under en filt & bara vara.. Orkar lixom inget annat idag.

Lite less, lite ensam & lite liten idag.. 

//s

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karedo - 5 augusti 2018 10:46


Jag är en större människa i en nu lite mindre kropp.. Men jag är samma mamma, fru & människa. Som fortfarande brottas med samma känslor & tanketroll som förut.. Jag vet inte om någon förstår hur jag menar..? Men i mina ögon kommer jag alltid vara...

Av Karedo - 27 juli 2018 00:20

Jag är så galet trött på att flänga fram & tillbaka mellan hopp & förtvivlan. Kan du förstå den känslan?   Ena dagen är allt så jäkla bra & jag har en underbar känsla inombords. Jag planerar min dag men låter ändå allt komma som det kommer. Energ...

Av Karedo - 23 juli 2018 20:31


Jag kommer aldrig kunna kalla mig smal.. Jag är lixom gjuten i fel form från början.. Om det nu är smal jag vill vara? & ja helt ärligt, hur ytligt det än låter så vill jag vara smalare än jag är i dag.. Så antar jag vill kunna kalla mig smal.. Är de...

Av Karedo - 7 juni 2018 11:17

[ raderat inlägg ]

Av Karedo - 25 maj 2018 20:52

Jag är en riktig känslomänniska & jag är så sämst på det..   För inte så länge sen så mådde jag så dåligt att jag sjäv var rädd för mina tankar & känslor. Nu pratar vi inte månader utan veckor.. Det är ingen hemlighet att jag mått så här dåligt f...

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards