Direktlänk till inlägg 24 oktober 2011

En riktig chock kan man nog kalla det..

Av Karedo - 24 oktober 2011 13:31

 


Jag har vaknat, och insett att mina barn nog inte alls har sådan trots som jag trott.. Det är mig det är fel på! Det är jag som inte hänger med, det är jag som kanske pratar lite för högt (eller ska vi vara ärliga och skriva skriker?), det är jag som är trött och gnällig.. Det är oxå jag som inte orkar med vardagen, det är jag som kanske inte riktigt mår toppen alla dagar. Och det går ut över min familj och mig själv i viss mån...


 

Mamma och Cassi visar sig på glatt humör.. 2010-12-31



Skriver som jag sagt till några, det är inte synd om mig. Jag har valt att leva som jag gör helt själv, det är ingen som tvingat mig till någonting. Och det är jobbigt att ha tre tjejor, de kom ju så nära varandra oxå.. Men oj vad vi hade ett tufft beslut att ta, när vi fick veta att Ida hade blivit till menar jag. Jag hade aldrig kunnat göra en abort, men samtidigt så visste jag att det skulle bli jobbigt. Var oxå rädd för vad folk skulle tycka och tro om mig som person, skulle de se mig som oansvarig osv.

Att gå från att vara tvåbarnsmamma till trebarnsmamma är ett jättekliv.. Allt, och då menar jag allt, blir så mycket jobbigare och bökigare.. Många verkar tro att har man två så är det ingen skillnad på att ha tre, bara köra på liksom. Men det stämmer INTE!

Men jag ångrar mig inte för en sekund, Ida var lika efterlängtad som de två första, bara vi fick landa lite.. Hon var bara kanske lite felplanerad.. Vi pratade på skoj om en sladdis, men det blev en väldigt kort skarvsladd =)


Men det jag ville komma till, jag måste få säga att det är jobbigt, jag måste få gnälla av mig lite.. Och jag måste få vara så där lite trött på allt och alla, i alla fall någon gång då och då..


Ha det bäst. Kram Sofi



 
 
Ingen bild

Lena-Mariel

24 oktober 2011 19:21

Säger bara en sak.. du gör så jävla rätt i att gnälla av dig o säga som du tycker. Klart att det är jobbigt med barn o allt som rör dom men attans så underbara dom ändå är.. Kramar till dig =)

 
Emma

Emma

25 oktober 2011 07:22

Känner igen det! Tims beteende beror på hur jag är mot honom. Han tar efter mig, Jag kan låta väldigt arg när jag är trött och det tar han efter...

http://emmis81.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karedo - 5 augusti 2018 10:46


Jag är en större människa i en nu lite mindre kropp.. Men jag är samma mamma, fru & människa. Som fortfarande brottas med samma känslor & tanketroll som förut.. Jag vet inte om någon förstår hur jag menar..? Men i mina ögon kommer jag alltid vara...

Av Karedo - 27 juli 2018 00:20

Jag är så galet trött på att flänga fram & tillbaka mellan hopp & förtvivlan. Kan du förstå den känslan?   Ena dagen är allt så jäkla bra & jag har en underbar känsla inombords. Jag planerar min dag men låter ändå allt komma som det kommer. Energ...

Av Karedo - 23 juli 2018 20:31


Jag kommer aldrig kunna kalla mig smal.. Jag är lixom gjuten i fel form från början.. Om det nu är smal jag vill vara? & ja helt ärligt, hur ytligt det än låter så vill jag vara smalare än jag är i dag.. Så antar jag vill kunna kalla mig smal.. Är de...

Av Karedo - 7 juni 2018 11:17

[ raderat inlägg ]

Av Karedo - 25 maj 2018 20:52

Jag är en riktig känslomänniska & jag är så sämst på det..   För inte så länge sen så mådde jag så dåligt att jag sjäv var rädd för mina tankar & känslor. Nu pratar vi inte månader utan veckor.. Det är ingen hemlighet att jag mått så här dåligt f...

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards